Van te Anau terug naar Queenstown - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Roel en Ingrid - WaarBenJij.nu Van te Anau terug naar Queenstown - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Roel en Ingrid - WaarBenJij.nu

Van te Anau terug naar Queenstown

Door: RoelIng

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

06 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Twizel

Hoi Allemaal,

Nu zijn we alweer in Twizel maar hebben de afgelopen dagen zoveel meegemaakt dat we nu weer even aan update plaatsen.

Te Anau 29/02

Een klein plaatsje maar veel groter dan verwacht. Het plaatsje is vooral bekend doordat het in de buurt licht van millford Sound. Ook kun je daar een leuke glimwormentrip maken. Hoewel we al een soort gelijke trip hebben gemaakt in Waitomo, konden we het niet te laten dit nomgaals te beleven in het kleine Te Anau. Maar deze trip was heel anders, de gids leide ons door een grot met sterk stromende riviertjes en krachtige watervallen. Dit alles was schitterend maar het belangrijkste en waar we voor kwamen waren de glimworden, deze zag je natuurlijk het beste wanneer het donker was en daarom werd het dan ook steeds donkerder namate we verder de grot in werden geleid. Het slot was magnefiek toen we met een bootje over het water door een geheel donkere deel van de grot voeren. Het leek wel alsof we door de sterrenhemel zweefden. Boven ons schitterde de ontelbare groen-blauwe lichtjes van de glimworden die onder ons op het water werd gereflecteerd.

De volgende dag vertrekken we lekker op tijd met de bus naar Milford Sound. De reis was adembenemend, we passeerde schitterende landschappen, ver uitgesterkte velden zo ver het oog reikt, hoge gebergtes met besneeuwe bergtoppen en de blauwste meren van het ijskoude smeltwater. Me keken onze ogen uit. Na de busreis volgde de cruise over het water dat ons door de fiorden van NZ voerde. We zagen vele watervallen (we zijn zelfs onder eentje gaan staan, heerlijk koud was dat, maar vooral nat). We zagen zelfs zeehonden, heel veel, die je daar ook heel veel hebt en verder genoten we van het rustige maar tegenlijkertijd ook ruig landschap. De cruise vloog voorbij hoewel het toch echt 2 uur en 15 min duurde. Daarna vertrokken we weer met de bus. Eenmaal weer terug bij het hostel waren we gesloopt van al deze indrukken en vielen als een blok in slaap.

Queenstown 02/03

Van Te Anau reden we met de intercity bus (die ons uitermate goed bevalt) weer terug naar Queenstown. Hier komen we voor te tweede keer aan nadat we een ongeveer 14daagse zuidelijke reis. Even een dagje om uit te rusten na deze drukken dagen. De volgende dag is Ingrids verjaardag!!! En dat moet natuurlijk goed gevierd worden, dus de kamer werd uitbundig versierd met balonnen en slingers en nadat Roel zijn beste Verjaardagsliedjes heeft gezongen werd het tijd voor ontbijt, een heerlijke Chocolade Taart (met 23 kaarsje). Na een heerlijk ontbijt wandelde we even door de stad en gingen ons daarna klaarmaken voor de onvergetelijke canyoing tocht. Wauw, wat zijn ze hier creatief, we werden van rots naar rots geslingerd via een kabelbaan over een toch best wel diepe kloof. We werden onder ste boven het water in geslingerd en deden nog veel meer van dat soort enge dingen, we sprongen zelfs van rotsen van 8m hoog (een nieuw record voor Roel, Ingrid is wel hoger gewend). Uiteindelijk waren we blij dat we het water uit mochten want het werd aardig koud, maar dat is ook niet zo gek met een watertemperatuur van 4graden. We sloten de avond af met een overheerlijk uit etentje!!! Wat hebben we gesmuld.

Nu op naar Mount Cook!!!

• 06 Maart 2012 - 00:18

Mirjan:

Hoihoi ik ben de eerste die een reactie mag plaatsen zie ik. Wat leuk dat jullie in Te Anau zijn gebleven, klinkt leuk die glowwormtocht! Als jullie geluk hebben zullen jullie mount cook heel mooi vinden. De intercity bus lekker rustig zeker! Canyoning was een leuke tocht he, ik was de jongste in mijn groep

Liefs Mirjan

• 06 Maart 2012 - 00:42

Miriam :

Superleuk verslag. Dat maakt alles toch weer een beetje goed. En nog van harte gefeliciteerd natuurlijk! Wij zitten nu in Hong Kong! keileuk!
    Heel veel plezier nog en tot in Nederland.

Kus, Miriam

• 07 Maart 2012 - 18:47

Lucie:

Ha Roel en Ingrid,
    eindelijk kunnen we weer genieten van jullie avonturen. Leuk die canyoing en van die chocoladetaart had ik wel een stuk willen proeven.

Heel veel groetjes , Peter en Lucie

• 08 Maart 2012 - 12:21

Tom.:

Daaaag mevrouw `Flash` en meneer `Kiwi`!!!

Eindelijk hebben we weer internet en kunnen we jullie mooie foto´s en verhalen weer bewonderen!
    En opnieuw -----------) wauw.... wat een prachtige foto´s.
    Nou.., Nemo ik vind het echt super van je dat je van zo´n hoogte bent gesprongen. Sjiekie sjiekie.
    Ik ga nu effe vlug verder om jullie voorgaande verslagen te lezen.